Klantenservice

Retourneren en ruilen

We ruilen en retourneren goederen binnen 30 dagen online. Alle Club Zizzi-leden kunnen gratis retourneren

Zijn mijn geretourneerde producten ontvangen?

Zodra we je teruggestuurde artikelen ontvangen hebben, sturen we je binnen uiterlijk 1-14 werkdagen een bevestiging via e-mail. Vanaf dit moment duurt het uiterlijk 7 werkdagen voordat je bent terugbetaald. Als je na een week niet van ons hebt ontvangen, kun je contact opnemen met de klantenservice.

Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat de producten ons bereiken en dat ze niet beschadigen tijdens het retourneren. Vergeet dus niet om het trackingnummer van de retourzending te noteren bij een Bpost-servicepunt. Als je ervoor gekozen hebt om een alternatieve bezorgservice te gebruiken, zal het retourproces helaas langer duren en in sommige gevallen zelfs ons logistiek niet bereiken als we informatie over de zending missen.

Retourneren en ruilen

Online aankopen

  • Als lid van Club Zizzi heb je 100 dagen retourrecht. Als je geen lid bent van Club Zizzi, heb je 30 dagen retourrecht.
  • Het is niet mogelijk om artikelen te ruilen.
  • Artikelen kunnen alleen worden geretourneerd indien deze zijn voorzien van de originele, aangehechte labels. Sieraden, badkleding en ondergoed dienen bovendien voorzien te zijn van de intacte verzegeling.
  • Indien het artikel is gebruikt anders dan nodig is om de eigenschappen of maat van het artikel vast te stellen, behouden wij ons het recht voor om na een beoordeling de restitutie te verminderen of geheel te laten vervallen.
  • Online aankopen dienen te worden geretourneerd zoals beschreven op het retourlabel.

Hoe kan ik een product retourneren?

Als je jouw mening over je aankoop hebt veranderd, dien je het product zonder onnodige vertraging en uiterlijk 30 dagen vanaf de datum waarop je ons op de hoogte stelt dat je gebruik wilt maken van jouw recht om te annuleren, aan ons retourneren. Het retourrecht geldt 30 dagen vanaf de dag waarop je het artikel hebt ontvangen. 

Je kunt het artikel retourneren door gebruik te maken van het retourlabel "Retourneren Pakket", dat in je pakket zit. Je kunt de instructies volgen die in je pakket staan.

Je dient de kosten te dekken bij het retourneren van een item indien je jouw mening over de aankoop hebt veranderd - zelfs als de eerste levering gratis was. Retourneren voor Zizzi Club members is kosteloos.

Als je ervoor kiest om items uit verschillende orders in hetzelfde pakket te verzenden, vragen wij je om ons hierover te informeren.

Het is niet mogelijk om items te retourneren door ze zelf aan Zizzi Denmark ApS in Billund te leveren.

Vergeet niet om de retourinstructies in jouw pakket te volgen - en let op het Track & Trace-nummer op het retourlabel in jouw pakket.

Het ruilen van artikelen is helaas niet mogelijk. Indien een item niet past , of de reclamatie is niet zoals verwacht, kun je het betreffende artikel retourzenden. Voor het nieuwe artikel dien je dan zelf een nieuwe order te plaatsen.

Wat kost retourneren?

Als je besluit een artikel te retourneren, draag je zelf de retourkosten zelfs als de oorspronkelijke verzending gratis was. 

Je kunt het meegeleverde retouretiket gebruiken en de stapsgewijze instructies volgen. 

Ben je Club Zizzi Member? Dan is retourneren voor jou gratis.

De verzendkosten voor retourzendingen zijn als volgt, indien je het opgegeven retourlabel gebruikt:

Prijs Lid
Bpost 8 EUR Gratis


Retour van een defect item

Als je een artikel in de webshop hebt gekocht dat, ondanks ons kwaliteitscontroleproces, een defect heeft dat je reden geeft om een klacht in te dienen, hoef je de verzendkosten voor het retourneren niet zelf te dekken. Indien je een defect item retourneert, kun je dit terugsturen met behulp van het retourlabel in het pakket en een ingevuld retourformulier.

Hoe kan ik een artikel retourneren en wanneer ontvang ik de terugbetaling?

Retourneren van artikelen:
Je kunt online gekochte artikelen retourneren door gebruik te maken van het bijgeleverde retourlabel in je bestelling. In het pakket vind je instructies hoe je de artikelen kunt retourneren.

Let op: als je besluit een artikel te retourneren, draag je zelf de retourkosten - zelfs als de oorspronkelijke verzending gratis was. Uitgezonderd Club Zizzi leden: indien je lid bent van Club Zizzi is retourneren kosteloos. 

Terugbetaling:
Terugbetalingen worden gedaan naar hetzelfde betaalmiddel als waarmee de betaling is geplaatst. Nadat je de retourverwerking hebt ontvangen, duurt het ca. 1-3 werkdagen voordat het bedrag is teruggestort.

Ik ben mijn retourlabel kwijt

Indien je niet (meer) over een retourlabel beschikt en artikelen wilt retourneren, neem dan contact op met onze klantenservice, zij kunnen je een nieuw label toesturen.

Kan ik een artikel ruilen?

Artikelen die gekocht zijn in de Zizzi webshop, www.zizzi.be/nl, kunnen worden geretourneerd naar Zizzi. Ruilen is niet mogelijk. In je bestelling vind je een gefrankeerd retourlabel. Als je lid bent van Club Zizzi is retourneren gratis. Voor niet-leden wordt er 9 euro in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag na ontvangst van de retourzending bij ons warenhuis in Denemarken.

De terugbetaling wordt via hetzelfde betaalmiddel/rekeningnummer gedaan als werd gebruikt voor de aankoop. Het bedrag staat binnen 2-30 werkdagen na de verwerking van je retourzending op je rekening, afhankelijk van het gekozen betaalmiddel.  

Artikelen kunnen uitsluitend worden geretourneerd indien deze zijn voorzien van alle originele, aangehechte labels.

In het geval van een klacht betalen wij altijd de verzendkosten van de retourzending. Het is belangrijk dat je in het pakket duidelijk maakt dat het artikel als klacht wordt teruggestuurd. Het geld wordt bijgeschreven via het betaalmiddel waarmee de bestelling is betaald.

Jullie hebben het verkeerde product geleverd – wat moet ik nu doen?

Als we een verkeerd item hebben geleverd, of een item vergeten zijn, neem dan contact op met onze klantenservice. Zij zullen je vragen naar het ordernummer, je order bekijken en zo snel mogelijk met een passende oplossing komen.

Als je een product hebt besteld dat uitverkocht is, zal dat item van je order worden verwijderd. Hier zal je via e-mail een update over ontvangen zodra we de rest van je bestelling verzenden.

Waarom zijn de verzendkosten niet vergoed?

Verzendkosten (van een bestelling of een retourzending) worden alleen vergoed als het artikel gebreken vertoont. Indien je een volledige bestelling retour stuurt, worden enkel de verzendkosten vergoed, de kosten van de retourzending zijn voor de klant.

Als je een verkeerd of defect product hebt ontvangen kun je contact opnemen met onze klantenservice via 02 588 8114 of klantenservice@zizzi.be, geef aan hen je ordernummer door.

We zullen je helpen om het product kosteloos naar ons terug te sturen.

Jullie hebben het verkeerde bedrag aan me terugbetaald. Wat moet ik doen?

Als we het verkeerde bedrag hebben vergoed, kun je contact opnemen met onze klantenservice op 02 588 8114 of klantenservice@zizzi.be en je ordernummer en het correcte bedrag aan ons doorgeven.

Belangrijk: Verzendkosten (van een bestelling of een retourzending) worden alleen vergoed als het artikel gebreken vertoont.

Wanneer krijg ik mijn geld terug na een retournering?

We proberen ervoor te zorgen dat je geld zonder onnodige vertraging wordt terugbetaald - uiterlijk 14 dagen vanaf de datum waarop je ons op de hoogte stelt van je wens om te annuleren.

De terugbetaling zal altijd op dezelfde betalingsmanier worden gedaan als de manier die je gebruikt hebt tijdens de originele bestelling. Afhankelijk van die betalingswijze, wordt onze terugbetaling meestal 2-30 dagen nadat we het geld hebben overgemaakt naar je rekening overgemaakt.

We kunnen een terugbetaling tegenhouden totdat we de producten hebben ontvangen, of totdat we bewijs hebben ontvangen dat je het product hebt opgestuurd.

De klant is persoonlijk aansprakelijk voor eventuele beschadiging of vermissing van het product, wat voor verlaging van de restitutie kan zorgen.

Kan ik mijn aankoop annuleren?

Je hebt altijd het recht als consument om een aankoop uit een webshop te annuleren.

Als je wilt annuleren, moet je ons binnen 30 dagen na ontvangst van het item(s) duidelijk informeren dat je gebruik wilt maken van je recht om te annuleren. Als lid van Club Zizzi heb je een retourrecht van 100 dagen in plaats van 30 dagen. Alleen accessoires met een ongeschonden verzegeling of verpakking kunnen worden geruild. Badkleding en ondergoed kan alleen geretourneerd worden als de verzegeling intact is.

 Je kunt dit bijvoorbeeld doen door het standaard annuleringsformulier te gebruiken dat je samen met je factuur hebt ontvangen alvorens je het item(s) hebt ontvangen.

Het formulier dient te worden verzonden naar: klantenservice@zizzi.be

Kan ik mijn bestelling, of delen van mijn bestelling, annuleren?

Helaas is het niet mogelijk een order te annuleren. Om te zorgen dat de levering zo snel mogelijk plaatsvindt, verwerken we jouw order zodra we deze ontvangen. 

Het is echter altijd mogelijk je aankoop te retourneren.  

Kan ik mijn order wijzigen?

Normaal gesproken is dit niet mogelijk.

Wanneer je een bevestiging van je bestelling per e-mail hebt ontvangen, kun je een order niet meer wijzigen. Dit omdat wij de order direct doorsturen naar ons magazijn om de levering zo snel mogelijk te laten verlopen.

Indien je een order na het plaatsen wenst te annuleren, kun je contact opnemen met de klantenservice. Wij kunnen dan proberen je order te wijzigen.

We kunnen geen producten aan je order toevoegen.

Ik heb een defect artikel ontvangen. Wat moet ik doen?

Als je een artikel in de webshop hebt gekocht dat, ondanks ons kwaliteitscontroleproces, een defect heeft dat je reden geeft om te klagen, dien je het artikel terug te sturen met behulp van het retourlabel in het pakket en een ingevuld retourformulier naar:

Zizzi Denmark ApS
Kløvermarken 29 
7190 Billund
Denmark 
FAO Customer Services

We zullen het item zo snel mogelijk onderzoeken. Vergeet niet om het meegeleverde retourlabel te gebruiken.

Je hoeft de kosten van het retourneren van defecte goederen niet zelf te dekken.

Retourzendingen met Klarna aankoop op rekening

Wat moet ik doen als ik een betalingsherinnering van Klarna ontvang?
 
Retourzendingen naar ons duren altijd iets langer (tot 14 werkdagen), dus je Klarna-betalingstermijn kan eerder zijn.

Klarna is onze externe betalingsdienstaanbieder voor aankopen op rekening. Als je met Klarna Factuur bestelt, heeft je factuur altijd een betalingstermijn van 14 dagen vanaf de datum van verzending.

In het geval van een retourzending kan het helaas snel tot een overlapping komen tussen de betalingstermijn van Klarna en de verwerking van de retourzending door ons.

Om aanmaningen en betalingsherinneringen van Klarna te voorkomen, raden wij je daarom altijd aan je Klarna-factuur te pauzeren door de retourzending te registreren.

Je kunt dit eenvoudig doen in de Klarna app of in je klantenaccount op Klarna.nl. Je kunt de retourzending ook sturen naar de Klarna Klantenservice op 020 808 2852 of via de live chat op Klarna.

Veelgestelde vragen

Als je jouw mening over je aankoop hebt veranderd, dien je het product zonder onnodige vertraging en uiterlijk 30 dagen vanaf de datum waarop je ons op de hoogte stelt dat je gebruik wilt maken van jouw recht om te annuleren, aan ons retourneren. Het retourrecht geldt 30 dagen vanaf de dag waarop je het artikel hebt ontvangen. 

Je kunt het artikel retourneren door gebruik te maken van het retourlabel "Retourneren Pakket", dat in je pakket zit. Je kunt de instructies volgen die in je pakket staan.

Je dient de kosten te dekken bij het retourneren van een item indien je jouw mening over de aankoop hebt veranderd - zelfs als de eerste levering gratis was. Retourneren voor Zizzi Club members is kosteloos.

Als je ervoor kiest om items uit verschillende orders in hetzelfde pakket te verzenden, vragen wij je om ons hierover te informeren.

Het is niet mogelijk om items te retourneren door ze zelf aan Zizzi Denmark ApS in Billund te leveren.

Vergeet niet om de retourinstructies in jouw pakket te volgen - en let op het Track & Trace-nummer op het retourlabel in jouw pakket.

Het ruilen van artikelen is helaas niet mogelijk. Indien een item niet past , of de reclamatie is niet zoals verwacht, kun je het betreffende artikel retourzenden. Voor het nieuwe artikel dien je dan zelf een nieuwe order te plaatsen.

Als je besluit een artikel te retourneren, draag je zelf de retourkosten zelfs als de oorspronkelijke verzending gratis was.
Je kunt het meegeleverde retouretiket gebruiken en de stapsgewijze instructies volgen. Ben je Club Zizzi Member? Dan is retourneren voor jou gratis.

De verzendkosten voor retourzendingen zijn als volgt, indien je het opgegeven retourlabel gebruikt:

Prijs Lid
Bpost 8 EUR Gratis


Retour van een defect item

Als je een artikel in de webshop hebt gekocht dat, ondanks ons kwaliteitscontroleproces, een defect heeft dat je reden geeft om een klacht in te dienen, hoef je de verzendkosten voor het retourneren niet zelf te dekken. Indien je een defect item retourneert, kun je dit terugsturen met behulp van het retourlabel in het pakket en een ingevuld retourformulier.

KLANTENSERVICE
Heb je vragen over onze producten, je bestelling, je retourzending of artikelen die je via onze webshop hebt gekocht? Neem gerust contact op met onze klantenservice.
Bel onze klantenservice op het telefoonnummer: 038 08 61 20
E-mail ons: klantenservice@zizzi.be
et op: vergeet niet om je ordernummer te vermelden.

PENINGSTIJDEN KLANTENSERVICE:
Maandag - Donderdag 09:00-17:00,
Vrijdag 09:00-16:00 uur
We proberen jouw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.
NB: De klantenservice is gesloten tijdens weekenden en feestdagen.
Zizzi Denmark ApS, Kløvermarken 29, DK-7190 Billund, Denemarken  | CRN: 14017577

Terugbetalingen worden meestal 1-3 werkdagen nadat we het retour hebben ontvangen verwerkt.
De terugbetaling zal altijd op dezelfde betalingsmanier worden gedaan, als de manier die je gebruikt hebt tijdens de originele bestelling. Afhankelijk van die betalingswijze, wordt onze terugbetaling meestal 2-30 dagen nadat we het geld hebben overgemaakt naar je rekening overgemaakt. Als je betaald hebt met Klarna Factuur, zal Klarna contact opnemen over de terugbetaling.
We kunnen een terugbetaling tegenhouden totdat we de producten hebben ontvangen, of totdat we bewijs hebben ontvangen dat je het product hebt opgestuurd.
De klant is persoonlijk aansprakelijk voor eventuele beschadiging of vermissing van het product, wat voor verlaging van de restitutie kan zorgen.

Indien je niet (meer) over een retourlabel beschikt en artikelen wilt retourneren, neem dan contact op met onze klantenservice, zij kunnen je een nieuw label toesturen.

Je kunt lid worden van Club Zizzi door het registratieformulier in te vullen.

klantenservice@zizzi.be

E-mails worden beantwoord op werkdagen, zo snel mogelijk binnen 24 uur

E-maill

Chat

Maandag - Donderdag 09:00-17:00
Vrijdag 09:00-16:00 uur

Start een gesprek

 

038 08 61 20

Maandag - Donderdag 09:00-17:00
​​​​​​​Vrijdag 09:00-16:00 uur

NB: Onze klantenservice spreekt Nederlands